Nie ulega wątpliwości, że długopisy z nadrukiem stanowią jeden z najchętniej i zarazem najczęściej występujących gadżetów reklamowych. Dlaczego tak się dzieje? Z prostego powodu. Na ich niemalejącą popularność wpływ ma niska cena. Oczywiście, zdarzają się również bardziej rozbudowane modele, o unikatowym designie. Wówczas cena takiego długopisu diametralnie rośnie.
Choć powierzchnia nadruku długopisu zwykle nie należy do największych, to jednak ciągle znajdują się w powszechnym użytku. Bez względu na to, czy jesteśmy w domu, w pracy, w sklepie czy urzędzie. Wielokrotnie sięgamy po coś do pisania. Dlatego długopisy z firmowym nadrukiem stanowią doskonały nośnik reklamy.
Rodzaje długopisów firmowych
Pierwsze miejsce w kategorii popularności długopisów firmowych bez wątpienia otwierają modele wykonane z plastiku. Są tanie, stąd tak wielka ich popularność. Metoda, jaką stosuje się w wykonywaniu nadruku to często tempodruk. Dzięki specjalnie przeznaczonym tamponiarkom, jedno- lub wielokolorowym, można wykonywać bardzo dokładne nadruki.
Znacznie wyżej pod kątem jakości wykonania plasują się długopisy wykonane z metalu. Cena ich zakupu jest nieco wyższa od modeli plastikowych. Inny jest również sposób nanoszenia nadruku. Używana do tego jest specjalna farba do metalu, która zazwyczaj potrzebuje tygodnia, aby wyschnąć. Innym sposobem jest grawerowanie laserowe, które gwarantuje precyzyjny nadruk. Czynność polega na zdjęciu zewnętrznej warstwy metalu i wykonanie nadruku na spodniej jej warstwie. Zaletą grawerowania jest bez wątpienia trwałość, dzięki czemu możliwe okazuje się nanoszenie różnych logotypów.
Bardziej rozbudowane modele
Oprócz plastikowych i metalowych długopisów, na rynku spotkać się można z nieco bardziej rozbudowanymi modelami, wyposażonymi często w dodatkowe funkcje, takie jak zegarek, radio, wskaźnik do ekranu czy wskaźnik laserowy. Do tego bogactwo form, kształtów, które pozwalają na znalezienie długopisów przeznaczonych nawet dla najmłodszych konsumentów, np. wyposażonych w zabawne pacynki.